Judoliiton avainkumppani Ideapark Lempäälä nappasi urheilusponsoroinnin EM-voiton Lontoossa
Suomen Judoliitto onnittelee Ideapark Lempäälää Classic-yhteistyön myötä saadusta voitosta Lontoossa järjestetyissä European Sponsorships Association Awardseissa (https://sponsorship.org/) 9.3.2023. Voitto tuli kategoriassa alle 250 000 euron Sport Sponshorhip -sarjassa. Lisäksi hopeaa tuli pääkategoriassa ”Sponsorship of the Year” ja yhteistyö sai ainoana erityismaininnan kategoriassa ”Best of Europe”.
Yhteistyö sai kisassa laajaa huomiota ja tuomaristo kiitteli erityisesti sen tuomaa kaupallista lisäarvoa. Ideapark Lempäälän toimitusjohtaja Visa Vainiola toteaakin iloisena:
”Oman kategoriamme (urheilusponsorointi) voiton lisäksi iloitsemme erityisesti kokonaiskilpailun toisesta sijasta. Kisa koski koko Euroopan sponsorointia ja mukana oli suuri joukko todella merkittäviä toimijoita, kuten FC Liverpool, Nivea, Paris Saint-German ja Formula 1. On hienoa, että tuomaristo huomioi tämän ainutlaatuisen, molemminpuolista kaupallista hyötyä luovan yhteistyömme. Urheilu ja yhteistyö erityisesti Classicin kanssa ovat oleellinen osa Ideaparkin muuntumista perinteisestä kauppakeskuksesta elämykselliseksi viihdekeskukseksi.”
Myös judokansa sai nauttia SM-kilpailuissaan luontevasta yhteistyöstä Classicin ja Ideaparkin kanssa, kun muun muassa VIP Klubin ja Bar Tapaksen palvelut hoituivat salibandyseuran toimesta kokeneiden palveluntarjoajien kanssa.
Yhteistyö Ideapark Lempäälän ja Judoliiton kanssa jatkuu lähivuosina
Ideapark tukee judon SM-kilpailujen järjestelyissä judoyhteisöä vuositasolla yli 50 000 euron panoksella. Kumppanuussopimus sisältää muun muassa Striimus Oy:n työpanoksen, tapahtuman tilat ja toimitsijoiden ruokailut sekä merkittävää tukea tapahtuman markkinoinnin ja näkyvyyden edistämisessä kauppakeskuksessa ja sen ulkopuolella. Lisäksi Judoliitto ja Ideapark tekevät yhteistyötä tapahtumaviestinnän ja markkinoinnin kanssa. Striimus Oy vastaa Ideaparkin kumppanina tapahtuman audiovisuaalisesta suunnittelusta ja toteutuksesta. Aikuisten SM-kilpailuissa oli tänä vuonna uutuutena myös urheilijoiden screen-kuvat ja mitaliotteluiden sisääntulobiisit.
”Moni sunnuntain kilpailuihin osallistunut toivoi samaa myös nuorten SM-kilpailuihin. Mikäli tähän päädyttäisiin, niin tarvittaisiin lisää tapahtuman tukijoita, jotta voitaisiin hankkia tuo palvelu myös useammalle SM-tapahtumalle.Panostaminen aikuisten SM-tapahtumaan on ollut Judoliiton linja, jotta saamme nostettua esille lajin huippuja ja kulloinkin parasta kilpajudoa niin kumppaneille, rahoittajille kuin mediallekin urheilukansaa unohtamatta. Erityisesti aikuisurheilijoilta on tullut myönteistä palautetta siitä, että he kokevat nyt uudenlaista arvostusta heidän lajipanoksestaan”, toteaa Judoliiton puheenjohtaja Esa Niemi.
Edessä syksyiset SM-kilpailut Orimattilan kanssa ja suunnitteilla jo ensi vuosi
Tänä vuonna nähdään vielä syys-lokakuun vaihteessa syksyn SM-tapahtuma, jossa on monipuolinen kattaus eri SM-kategorioiden judokoita: kata, parajudo, veteraanit ja vielä Mixed Team -joukkuekisat. Myös tästä tapahtumasta vastaa Orimattilan Judoseura. Ensi vuoden (2024) SM-tapahtumajärjestäjän haku avataan viimeistään huhtikuussa, kun Judoliiton hallitus on vahvistanut kilpailukategoriat ja niiden ajankohdat.
Palautetta maaliskuun SM-kilpailuista voi antaa vielä 15.3. keskiviikon. Sen jälkeen laaditaan yhteenveto. SM-projektipäällikkö Taina Saha on laatimassa SM-konseptille opinnäytteenään tapahtumakäsikirjaa, jonka judoseurat ja Ideapark saavat hyödynnettäväkseen jatkossa. Palautetta SM-tapahtumasta on annettu jo kymmenittäin, mutta vielä ehdit käydä kertomassa näkemyksesi ja osallistua samalla 100 euron Ideapark -lahjakortin arvontaan.
Linkki palautelomakkeeseen: https://hallinta.judokat.fi/forms/external_form/4d6a55774d6a553d